mandag den 3. oktober 2011

Søndags Osso bucco med blød polenta

Søndag aften stod den på Osso bucco med blød polenta.
Jeg startede med at brune kødet af i olie og dryssede med salt og peber. Herefter hældte jeg en STOR sjat rødvin på (nok svarende til 1 stort glas). Så tilsatte jeg hele maste fed hvidløg, en masse frisk timian, laurbærblad, 2 dåser hakket tomat og fyldte op med kalvefond til det dækkede kødet. Så hyggede det sig de næste 2 timer - jeg kiggede hver halve time ca. og spædede op med vand. Efter 2 timer tilsatte jeg skivede gulerødder og porrer, og kogte dem med den sidste halve time.
Polenta blev kogt efter anvisning på emballagen (halv vand og halv mælk), og til slut tilsatte jeg rigeligt smør og en stor håndfuld parmesan, samt salt/peber.
Serveret med masser af frisk persille på toppen - det var virkelig TOPPEN!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar