fredag den 9. september 2011

Torvehallerne

Så åbnede Torvehallerne på Israels plads endelig. Jeg har glædet mig meget til at få at mad mekka i København, særligt efter et nyeligt besøg i Barcelonas helt fantastiske La Boqueria.
Torvehallerne består af to haller med al den mad hjertet begærer. Fredag eftermiddag med solen fremme var det virkelig velbesøgt, og alle bænke udenfor var optaget med madglade mennesker, der nød kaffe, kage, sandwich mm.
Der er et stort udvalg af mad, både friske råvarer, færdig retter lige til at lune derhjemme, hyggelige tapasbarer (i ren La Boqueria stil), kaffe og kage mm. Vi valgte at købe færdige pizzabunde med tomatsovs og lasagne med hjem til aftensmaden (fra Cofoco's supermarché). Her købte vi også nogle små cannelé kager. Lige overfor købte vi mozzarella til pizzaen, og derudover div. forskellige oste til søndagens brunch. Også div. skærepølser købte vi med hjem.
Det færdige resultat kom til at se således ud.

Jeg nærer store forventninger til Torvehallerne, jeg synes bestemt de er kommet godt fra start. Det er altid svært at få et nyt sted til at fungere lige fra starten, men jeg synes alt i alt det fungerer, sjælen og charmen vil komme med tiden, det er jeg sikker på. Jeg kunne godt blive fast inventar  her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar