mandag den 26. september 2011

Lørdagskylling a la Jamie og Affogato al Caffé

Vi fortsatte aftenen i samme gode stil som, som eftermiddagens svir.
Den stod på flækket kylling med kartofler og grønne bønner fra "Jamies kogebog" (Jamie Oliver). Her var mængden af smør, dog udskiftet med just a bit of Oliveoil. 
Kyllingen var super velsmagende og saftig, så selv min mand, som ellers hader kylling, spiste lifligt flere stykker. Kogebogen er ellers ikke særligt inspirerende, billederne ligner noget taget i et andet årti. Og det er klart den Jamie Oliver kogebog jeg har brugt mindst, den inspirerer slet ikke på samme måde som hans andre bøger gør.

Til dessert stod den på Affogato al Caffé fra Paul Cunninghams "Paul food". Det er simpelthen den mest perfekte dessert, enkel og bare så velsmagende. Desværre havde jeg læst forkert ift. mængden af fløde, så jeg havde slet ikke nok. Altså blev det til en mini portion is, så desserten blev desværre ikke så flot at se på, men smagen fejlede ikke noget (dog kunne vi godt ha spist mere!).
Paul Cunninghams kogebog er simpelthen en af de flotteste kogebøger jeg har haft mellem hænderne. Flere af retterne vi fik på The Paul findes i bogen, men der er også almindelig hverdagsretter. Jeg vil desperat gerne lave de lækre maltboller vi fik The Paul, men der skal bruges både maltmel og manitobamel, som altså ikke lige kan opstøves i almindelig supermarkeder. Jeg har researchet en del på nettet, og vist efterhånden fundet frem til indkøb af de to meltyper; maltmel hos Meyers, og manitobamel hos Supermarco.
Det er den type kogebog som alle burde have liggende på deres sofabord!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar