fredag den 9. september 2011

The Paul

Da jeg læste at The Paul lukker i udgangen af september, fik jeg endelig taget mig sammen til at bestille bord.
Det blev til en frokost reservation og The Pauls 4 retters frokostmenu til 495kr, yderst rimeligt.
Jeg har aldrig lagt mærke til The Paul når jeg har været i Tivoli, men den ligger også godt gemt. Der er en helt fantastisk atmosfære i restauranten, meget lidt dansk, med en masse fotokunst på væggene.

Udenfor menuen fik vi til at starte med stegt kyllingeskind med kaviar, ristet brød med iberico skine og sardin, oliven, krydrede cashewnødder og syltede umodne ferskner. 



En rigtig lækker appetitvækker, mine personlige favoritter var kyllingeskindet og fersknerne.
Herefter fik en kurv med brød; baguette og maltbrød og hertil "Smuk" smør. Dette kunne vi nemt have spist os mæt i.



1. ret i menuen var lun makrel (næsten ikke tilberedt) med lardo.
Vanvittigt velsmagende og en rigtig spændende måde at spise makrel på.
2. ret var gris med jomfruhummer og stegt hjertesalat.
Ikke en smagskombination jeg har prøvet før, men det fungerede virkelig godt med den bløde jomfruhummer og den mere seje (altså ikke at kødet på nogen måde var sejt) gris.
3. ret var bøf fra Himmerland med auberginecreme, løg, kantareller og radiser.
På nuværende tidspunkt var vi faktisk mætte, men retten røg selvfølgelig fint ned alligevel. Dejlig ret med fine smagnuancer, men ikke så spændende som de to foregående.
4. ret var blåbær med citronis, mascarponecreme, smuldret shortbread og havesyre lage.
Simpelthen så smuk ret og mindst ligeså velsmagende, med sødt og surt, blødt og knasende og den fine havesyre til at binde det hele sammen.
Ok nu kunne vi virkelig ikke spise mere, men ind kom selvfølgelig lige lidt mere mundgodt, som jeg allermest havde lyst til at tage med hjem og nyde senere. Men endnu engang lykkes det alligevel lige at klemme lidt mere ned. Den fine afslutning bestod af Financiers, karamel og hindbærchokolade.
Det var virkelig en lækker frokost, og vi er meget kede af at der ingen aftenborde er tilbage på The Paul inden de lukker, vi ville gerne have prøvet en aftenmenu også. Men mon ikke Paul Cunningham åbner noget andet? Dette ville tjenere dog ikke ud med.

På vej hjem købte jeg Paul Cunninghams kogebog"Paul food", og denne indeholder heldigvis flere af de retter vi fik serveret idag, så jeg glæder mig til at få det prøvet af i hjemmekøkkenent.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar