onsdag den 30. januar 2013

Tonys vesterbro - anmeldelse

Tony's Vesterbro er Madklubbens nyeste afdeling, og den ligger i sammenhæng med Madklubben Vesterbro.
Menuen er italiensk som Tony's, men menukortene er ikke ens. På Tony's vesterbro har de desuden en tavle med et par dagens retter.

Stedet er mere intimt end Madklubben Vesterbro og rigtig hyggeligt. Tjenerne var rare og var hurtigt ved vores bord efter ankomst. Til gengæld fik vi første ret så hurtigt, at vi ikke nåede at få vores Bellini inden.
Jeg havde min datter med og tjeneren oplyste at det var muligt bare at bestille en portion Tony's kødboller til hende. Men da min datter er madøre som sin mor, skulle hun selvfølgelig også have tre retter.
Brødet var i den lidt kedelig ende, det var ristet let og fremstod tørt. Til gengæld skulle der bare masser af den lækre artiskokcreme på, så gled det fint ned.

Vi valgte tre retters menu til 200kr.
Til forret fik vi Vitello tonnato.
Da jeg jo har haft fornøjelsen af at smage Tony's vitello tonnato, må jeg sige at denne skuffede i forhold til. Kødet var simpelthen for tørt og der var nærmest ingen citron på min. Ærgeligt da retten ellers var velsmagende.

Min datter fik Orrichiette med andeconfit. Tjeneren var sød til at spørge ind til om rettens mængde af chili skulle tilpasses til min datter. Desuden skal det siges at det er muligt at få pastaretterne både til forret og hovedret.
Fantastisk lækker ret, så simpel og virkelig velsmagende.

Til hovedret fik jeg Linguini med blåmuslinger.
Igen skøn og simpel pastaret. Pastaen var rigtig lækker ikke for tynd og ikke for tyk.

Min datter fik Osso bucco med gremolata og en portion kartoffelmos til.

Et stort stykke kød var nærmest uspiseligt da det primært var fedt og brusk. Til gengæld var der virkelig meget kød i portionen og resten af kødet var mørt og lækkert. Ærgeligt det ene stykke ikke var pillet fra.  Gremolataen var så fin at den smagte som pesto, hvilket på ingen måde passer til osso bucco. Gremolata skal være grofthakket, så man kan smage de enkelte ingredienser. Kartoffelmosen var også meget fin, for fin efter vores mening. Ikke så heldig en ret.

Min dessert var en panna cotta med mælkechokolade, lakrids og mandarin.
Flot servering, mandarinen lignede nærmest en æggeblomme. Men desserten var lidt vammel, og det var for fesen sødt efter min smag, lakridsen var stort set ikke til at smage og mandarinen fremstod nærmest bitter i forhold til. Min datter måtte ende med at ta mandarinen fra.

Min mor som også var med fik Tiramisu til dessert.
Helt perfekt klassisk dessert, cremet og god smag.

Så alt i alt et lidt blandet besøg, men nogle rigtig gode retter og nogle der ikke fungerede.
Når jeg skal vælge Tony's restaurant næste gang, vil jeg nok gå efter den originale, da jeg synes at niveauet på denne er noget højere end på Vesterbro afdelingen. Desuden manglede jeg virkelig en risotto på menukortet, ingen italiensk restaurant uden!

1 kommentar:

  1. Kære Soffi.

    Tak for din besøg og din fine anmeldelse - den er vi glade for! Jeg kan glæde dig med, at vi har risotto som tavlemenu netop nu, og brødet er skiftet ud med samme lækre slags, vi serverer på Havnegade, med samme velsmagende aubergine-dip til. Vi håber, du og din skønne datter kigger forbi igen en anden gang!

    Bedste hilsner,
    Anne Mette Hancock
    Webredaktør for Madklubben

    SvarSlet