fredag den 19. august 2011

Meyers bøf bearnaise og kanelsnurrer

Idag har jeg rigtig taget fat på Claus Meyers fantastisk flotte kogebog "Almanak".
Aftensmaden bestod af Bøf bearnaise - nem bearnaise, og den var virkelig nem og rigtig velsmagende.
Efter maden var der kanelsnurrer, som simpelthen er så smukke og mindst ligeså velsmagende når man laver den selv som hos Claus Meyers bageri. De ser umiddelbart ikke ud til at være så lette at lave, men det er nu ikke fordi de er så meget mere krævende end almindelige kanelsnegle - de er faktiske sjovere at lave. Jeg laver lidt ekstra remonce, synes det er svært at strække det til hele dejen.
Desuden har jeg lavet dej til Meyers Gulerods- og solsikkeboller, som nu står og venter i køleskabet til imorgen tidlig.

Det er virkelig en lækker kogebog, jeg er vild med ideen om opskrifter til hver dag i et år, selvom jeg selvfølgelig aldrig får fulgt det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar