søndag den 14. august 2011

Pizzafest

Jeg elsker når vi har god tid til aftensmaden og vi kan lave pizza. Når vi bager pizza laver vi altid mindst 5 af gangen - vi har en stor ovn, og så kan jeg aldrig bestemme mig for hvilken pizza jeg vil ha, og så må vi jo bare lave en masse forskellige.
Mine piger elsker også at lave pizza, alt der kan "pyntes" er de vilde med at deltage i. Pigerne laver hver deres pizza, som altid er med meget flotte mønstre. Og resten "pynter" jeg så.

Dejen laver jeg lidt på slump; gær, salt, olivenolie, vand pizzamel og gerne lidt andet mørkere mel (idag blev det groft Ølandshvede).
Tomatsaucen består af en dåse hakkede tomater, tomatpure, hvidløg og salt/peber.

Første pizza var idag med tomatsauce, skinke, peberfrugt og stegte courgetter.

Næste pizza blev med kødsovs (hak okse, tomatpure, løg og krydderurter) og olivenolie.

Og sidste pizza med tomatsauce, frisk tomat, soltørret tomat, frisk mozzarella - da den kom ud af ovnen kom jeg parmaskinke, basilikum, parmesanflager og pesto på. Klart aftenens favorit hos både store og små.

Dejligt afslutning på weekenden, og masser af pizza i fryseren til en travl hverdagsaften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar