fredag den 25. oktober 2013

Restaurant Tony's Vesterbro - Anmeldelse (2. besøg)

For et par uger siden besøgte jeg igen Tony's Vesterbro.
Jeg er altså nødt til endnu engang at nævne manglen på risotto på menuen, og ikke engang som tavleret denne gang, øv.

Vi startede med dejligt brød og den skønne artiskok/oliven creme, samt lækker sprød hvidvin (jep den drak vi også sidste på Tony's havnegade).
Vi havde et tidligt bord, men indenfor en time blev restauranten fyldt, det er meget imponerende.

Jeg valgte tre retter for 200kr (dog en ret med tillæg - så 325kr).
Til forret fik jeg en skøn skøn cremet tomatsuppe med hårdt ristet brød med gedeost. Perfekt kombination og holdt helt enkelt og rent i smagen. Lækkert.

Min medspiser fik min hovedret til forret (i mindre udgave).
Til hovedret fik jeg Hummer canneloni med fennikel og bechamel (for + 125).
Det fungerede desværre ikke rigtig hverken for mig eller min medspiser. Vi syntes begge på papiret det lød rigtig godt, men bechamelsaucen blev for voldsom og komplimenterede ikke hummeren. Det havde nok fungeret bedre med en hollandaise eller lign. Hummer fyldet som var rørt med ricotta, kom til at fremstå meget grynet. Ærgeligt at det ikke fungerede, da vi begge havde glædet os meget til denne ret.

Min medspiser fik Short ribs med kål og en skål gnocchi.

God enkel ret med komponenter der passede godt sammen, og skønne gnocchi. 

Til dessert fik jeg Pavlova med råcreme og sensommerbær. Fin Klassisk ret med søde, syrlige og friske komponenter der fungerer godt sammen, desværre var marengsen meget tør.

Trods det hele ikke spillede fuldstændig, nød vi vores besøg og vi er enige om at det er fantastisk at kunne gå ud og spise god spændende mad og få tre retter for bare 200kr. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar