lørdag den 16. februar 2013

Aamanns - Anmeldelse

I forbindelse med Copenhagen dinning week var jeg på Aamanns og spise frokost. Dinning week konceptet er 3 retter og en flaske San pellegrino vand til 200kr på en lang række restauranter i København og omegn.
Jeg er stor smørrebrøds fan men får det langt fra ofte nok. Jeg har ikke tidligere spist på Aamanns, så glædede mig utrolig meget.
Til start fik vi to slags sild.
Rødbede og rødløgsmarinerede sild med creme fraiche creme.
Brandesvik sild marineret i lauerbær, dild og citron med en creme af røræg og friterede løg.
De fleste vil sikkert mene at det er at overdrive, men disse sild var virkelig fantastiske. De var så smagfulde, at jeg skulle tage mig selv i ikke at sidde og sige Mmmm ved hver bid. Og ja jeg kan virkelig godt li sild.

Bagefter fik vi et bræt med alskens lækkerier, tartar med sennep, æggecreme, kapers og sprøde kartofler og hertil lækkert brød.
På brættet var der;
Gravad laks med creme fraiche, blomkålscrudite og rugbrødscrumble.
Hønsesalat med rodfrugter og sellericrudite.
Nakkekam med skorzonerrødder, fedtegrever og sennep.
Råmælks ko ost og blommerelish.


Laksens kom i smukke chunky stykker og var så blød og mør at den nærmest smeltede på tung.
Nakkekammen var blød og fed, og blev suppleret perfekt af de sprøde skorzonerrødder.
Hønsesalaten var lækkert cremet men manglede smag. Og her opdagede vi så at der ingen salt og peber var på nogen af bordene.
Osten var meget smagfuld og den søde blommerelish var helt perfekt hertil. Blommerelishen fik vi præsenteret som en pærerelish, og jeg måtte selv bemærke at der var tale om blomme, ups.
Tartaren var ikke mindst smuk, men også virkelig lækker blød og skøn med alle de sprøde elementer. Desværre lidt for meget sennep, så det var svært rigtigt at smage kødet. Men én af de bedste og smukkeste tartar'er jeg har fået.

Jeg synes virkelig det var en god måde at spise smørrebrød på, fordi man kunne smage så mange forskellige ting. Normalt når man bestiller smørrebrød, vil det ikke være muligt at klemme mere ned efter 2-3 stykker. Så det kan virkelig anbefales og jeg kommer bestemt igen.

Til slut fik vi kaffe og Mælkechokolade mousse, grapefrugt sorbet og hasselnødder. Åbenbart var jeg trængende efter noget sødt, for jeg glemte alt om at tage billede, sorry! Ellers en smuk dessert.

Moussen var god og mild i smagen, og sorbeten var vel også god, hvis man kan lide grape. Jeg er slet ikke til den bitre eftersmag i grape.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar