mandag den 16. april 2012

Biscaya tapas bar - Anmeldelse

Mit held med tapas i København er virkelig dårligt. Nu har jeg for anden gang været på tapasbar, dog uden at få serveret noget der minder om de lækre spanske tapas.
Jeg benyttede mig af en Smartbox til at gå ud og spise på Biscaya, hvor vi fik 9 forskellige tapas (299kr uden smartbox pr person).
Vi startede med brød (ikke med i anretningen), hvor vi begge valgte tomat. Dette var faktisk ok vellykket, det mindede en del om det vi fik på vores tur til Barcelona, der var dog lidt for meget tomat på.
Samtidig fik vi vores kolde anretning, som bestod af manchego, pølse, toast med oliventapenade, artiskokhjerter omrullet med skinke, tun/grøntmousse og chorizo omkring noget meget sødt frugtigt (som jeg ikke kan huske hvad de kaldte). En ok anretning, men det mest interessante var pølse, ost og artiskok med skinke, dvs. alt det der ingen reel tilberedning kræver og dermed er svært at fucke op.

Herfter fik vi tre varme anretninger; kødboller i tomatsauce, kartofler med aioli og kylling i sherry med hvidløg. Heldigvis var vi ved at være mætte, for alle tre anretningen var virkelig kedelige. Kødbollerne krævede stort set ingen tyggefunktion, kartoflerne var fuldstændig udkogte/overbagte og kyllingen smagte nærmest syntetisk.


Hvis jeg havde betalt 2x299kr for dette, ville jeg virkelig være skuffet. Vi gik mætte derfra og skulle jo bare betale for drikke og brød, så det var ok, men vi kommer nok ikke igen.
(Alle billederne er mad til 2 personer)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar