mandag den 1. juni 2015

Scarpetta Rantzausgade

En af Cofoco's italienske bud på restaurantscenen er Scarpetta i Rantzausgade.
Jeg ikke tidligere været imponeret over Cofoco's bud på prisvenlige middage, og det er da efterhånden også nogle år siden jeg har besøgt en Cofoco restaurant. Men Scarpetta har på ny åbnet mine øjne for Cofoco's mange restauranter.
Scarpetta serverer klassisk italiensk med nordisk islæt, hvilket fungerer virkelig godt. Konceptet er at alle rettet har forret størrelse, og der er en fast menu som ska vælges af hele bordet eller a la carte med retter fra 59-99kr.
Jeg valgte to ægte italienske klassikere nemlig risotto og fyldt pasta. Begge serveringer var veltilberedte, velsmagende og nytænkende uden at det blev for overtænkt.
Risottoen var med ramsløg, forskellige bønner og ricotta. Perfekt konsistens og med spændende og markant smag af ramsløg.


De små fyldte pasta var med gedeost og igen perfekt tilberedt. Spinat, broccoliasparges og pinjekerner i rigeligt smør - det spillede super godt,


Som afslutning valgte jeg osteserveringen, som bestod af tre meget forskellige italienske oste. En fast komælkost, en meget smagfuld rødkitost og en gede/ko hvidskimmel, serveret med den skønneste rabarberkompot og et lidt ligegyldigt brød.


Jeg kommer helt sikkert tilbage til Scarpetta og smager på nogle flere af deres billige velsmagende retter, det er bestemt et besøg værd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar