søndag den 23. juni 2013

Grill aften

Sommer betyder grill, men jeg synes til gengæld godt det kan være svært at finde på noget nyt at grille.
Denne aften blev det til sommerlaks, spareribs og hertil en skøn nachos salat!

En hel lakseside med skind kom jeg tern af rødløg, frisk timian, citronskal, salt/peber og olivenolie på. Den skal bare steges på grillen på skindsiden til den løsner sig let fra hinanden når du mærker med en gaffel.
 
Opskriften på Spareribs og Nachos salat er fra Jamie Olivers amerikanske kogebog. Det er en ganske god kogebog med nogle traditionelle amerikanske retter, men også mange egns retter man aldrig før har hørt om, bl.a. retter med krokodille.
Jeg synes denne "salat" er genial, den består simpelthen af en bund at nachos (tortilla chips med smeltet cheddar ost) og hertil blandede salater, frø og kerner og grillet avokado. Virkelig lækker.
Jeg har ikke selv lavet spareribs fra bunden før, og må da også sige at det er en noget omstændig proces (i hvert fald hvis man følger Jamies opskrift). MEN det er det hele værd, de smager helt fantastisk og kødet er simpelthen på lækkert mørt. Dem kommer jeg til at lave mange gange henover sommeren.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar