fredag den 8. marts 2013

Chokolade med popsukker og skumfiduser - opskrift

Vi har haft noget popsukker (fra Krydderiet i torvehallerne) liggende i skuffen noget tid, som jeg ikke helt har vidst hvad jeg skulle finde på med. Men nu er jeg kommet lidt igang og har lavet chokolade med popsukker og mini skumfiduser.
Da det var i anledning af min datters fødselsdag brugte vi mørk 70 % chokolade, da dette er den chokolade hun bedst kan lide. Men du kan jo bruge dem chokolade du vil, både hvid, lys og mørk vil fungere fint.
Vi smeltede 200g chokolade og rørte ca. 3 spsk popsukker heri samt mini skumfiduser i forskellige farver. Spredte det ud på bagepapir og lød det størkne til dagen efter dækket til.

Mini skumfiduserne er fra ICA i Sverige, jeg køber altid en masse poser med hjem når vi er i Malmø, da de er fantastisk dekorative og skønne i kager. Generelt elsker jeg supermarkeder i andre lande, fordi man netop kan finde skønne ting vi ikke har herhjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar