mandag den 14. september 2015

Restaurant Nummer 2

Restaurant Nummer 2 er beliggende på Christianshavn og er lillesøster til AOC.
Restauranten har a la carte eller en menu med 6 serveringer, hvortil det er muligt at købe en vinmenu.

Vi valgte menuen (450kr) samt den tilhørende vinmenu (395kr).
Først fik vi serveret to små snacks; torskeskind med havesyrecreme og krokketter med 48timers tilberedt okse. Ganske fine snacks.



Brødet var til gengæld fuldstændig ligegyldigt - tungt og kedeligt, det virkede som om både hævning og bagning var kikset.

Første ret var havesyreblade med kammuslinge-tartar, sprødt kyllingeskind og muslingesauce.
Virkelig flot og meget velsmagende ret.

Herefter fik vi havtaske med lardo, salater og løgrom.
Rigtig lækker og meget veltilberedt havtaske.

3. ret var langtidstilberedt oksebryst med selleripure, porrer og sauce med sennep.
Desværre var jeg faktisk mæt på nuværende tidspunkt, så jeg kunne næsten ikke spise noget af denne ret eller rigtig nyde den. Alt var dog vellavet og smagte godt.
Da jeg helst ikke drikker rødvin, fik jeg lov at bytte det røde glas ud med et hvidt i stedet. Jeg fik ikke engang ét af de tidligere glas, men en helt anden vin, hvilket jeg syntes var en meget fin service.
Ligeledes fik min mand fyldt lidt ekstra vin op undervejs, da han drak sine glas hurtige end mig.

Sidste servering var en birkebarkis med friske blåbær og røget hvid chokolade.
Den røgede smag var alt alt for voldsom. Dog smagte isen fint, når man spiste denne uden den røgede chokolade.

Alt i alt en god aften, med nogle enkelte smuttere og et ikke alt for højt ambitionsniveau.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar